IP/PBX Santral Nedir?
Öncelikle klasik santrallerde yaptıklarımızın tamamını yapabiliriz ve bunun yanı sıra daha kolay bir ortamda santrallerimizi yönetebilir. Görüşmeleri kayıt altına alabilir ve tüm ağımızda ki telefonları tek bir noktadan yapılandırabiliriz. Diğer yazılımlarla birlikte kullanarak şirketimizde ki kullanıcıların daha verimli ve etkin olarak çalışmalarını sağlayabiliriz. Örneğim Microsoft Exchange ile entegre çalışan bir IP PBX ile kullanıcılarımız gelen sesli postalarını buradan okuyabilirler veya Exchange de bulunan kişi kartlarına direk arama sağlayabilirler. Softphone olarak kullanabilirler. Şöyle bir şey düşünün bir çağrı merkeziniz var ve kışın bulunduğunuz yerde bir kar yağışı oldu ve çalışanlarınız işe gelemedi. Peki ne yapacağız. İşte burada IP PBX in bize sunduğu avantajları kullanabiliriz. Softphone’lar aracılığı ile işlerine devam edebilirler ve şirketiniz hiç bir kayba uğramaz.
IP PBX in tercihinde ki en büyük etkilerden bir diğeride telefon ücretlerinde ciddi düşüşlere neden olması. Şöyle ki uzak lokasyonlarda ki tüm şubelerinizi tek bir santral üzerinde toplayabilir ve bunlar arasında ücretsiz görüşebilirsiniz. Dışarıyı aramalarınızda da Türkiye adına konuşmak gerekirse Türk Telekom yerine diğer firmaları kullanarak telefon faturalarınızda ciddi düşüşler olmasına sevinebilirsiniz.
Günümüz yeni nesil pbx sistemleri sesli anons sistemi ile hoş geldiniz , dâhili numarayı biliyorsanız tuşlayınız diye bilinen telefon bağlama sistemlerinden çok farklıdır. Bir çok hastane hasta randevu işlemlerini, tüm bankalar, telefonla bankacılık işlemlerini, geleceğe ve müşterisine yatırım yapan birçok şirket, müşteri ilişkilerini bu yeni nesil programlanabilen IP PBX sistemleri ile gerçekleştirmektedir.
IP PBX sistemleri kurumun ya da şirketin ihtiyaçları neyi gerektiriyorsa o şekilde programlanabilip, minimum iş yükü ve hata, maksimum performans ve müşteri memnuniyeti sağlamaktadır.